خدمات کاشت ناخن
بهترین مرکز آموزش کاشت ناخن و خدمات ناخن در آموزشگاه آرایشگری زنانه با ارایه مدرک فنی حرفه ای 09127009256

آموزش رنگ مو| هالوژنی

برای اینکه آموزش رنگ مو را کامل متوجه شید باید بدونین رنگ ساز چیه واریاسیونها را بشناسید و کاملا با ترکیبات رنگ مو و اکسیدانها آشنا شین  . من فقط بصورت تئوری یک سری توضیحات می زارم اما اگه موهاتون خراب شد نگین تقصیر من بودا ….از قدیم گفتن کار رو باید به کاردان سپرد ….منم اگه  اینجا آموزش می دم به خاطر درخواستهای زیادی که بخصوص آرایشگرهای جوان کردن ….موفق باشید

رنگساژ یعنی چه؟


موها وقتی رنگ یا مش می‌شوند در ابتدا خیلی شفاف و زیبا هستند ولی بعد از مدتی زیبایی و شفافیت اولیه را از دست می‌‌دهند. در این زمان یک رنگساژ دوباره زیبایی را به موها بازمی‌گرداند. در واقع رنگساژ همان رنگی است كه به وسیله مقدار مناسبی از آب ضعیف شده است، مدت مکث رنگساژ ۱۰ دقیقه است ولی اگر رنگساژ در پنج دقیقه هم جواب داد، می‌توانیم مو را بشوییم. نحوه رنگساژ كردن روی کلاه مش یا به طور کلی بر مو مانند شامپو زدن است. برای رنگساژ کردن یک شماره تیره‌تر از پایه دکلره کار استفاده می‌شود. مثلا اگر پایه دکلره به ۶ برسد، رنگساز پایه ۵ استفاده می‌کنیم.

چگونه رنگساژ را بسازید


۱ تا ۱۵ سانت رنگ از تیوپ درآورید، یعنی ۴/۱درصد تیوپ از رنگ مورد نظرتان (بستگی به رنگ دلخواه و زمینه موها دارد) که البته معمولا با رنگ‌های بلوند از  شماره ۸ تا ۱۰ رنگساژ زیبا می‌شود. حالا این رنگ را با ۷۵ سی‌سی اکسیدان یك و به همان میزان هم آب ترکیب کنید و خوب به هم بزنید. این ترکیب باید از رنگ معمولی که درست می‌کنید خیلی رقیق‌تر باشد. بعد مواد را روی تمام موها پخش کنید و به آرامی شانه کنید. حالا اگر برای مش می‌خواهید رنگساژ کنید زمان مکث یك دقیقه و اگر روی رنگ باشد، ۱۵دقیقه زمان کافی است. در نهایت موها را آبکشی کنید تا ببینید که چقدر رنگ‌تان شفاف شده‌است.

اگر می‌خواهید موهای خود را به وسیله دكلره روشن كنید آن را حتما به آرایشگر خود بسپارید زیرا كار بسیار حساسی است. اگر خواستید موهای خود را با دكلره ترمیم ریشه كنید باید یك سانت باشد كه با یك مرحله انجام شود.

اگر موهای خود را زیاد دكلره و رنگ می‌كنید حتما از ماسك‌ موهای مناسب برای جلوگیری از خشك شدن آنها استفاده می‌كنید.

از واریاسیون‌ها برای تقویت تناژ رنگ با خنثی كردن سبزی، نارنجی و قرمزی مو می‌توان استفاده كرد كه مقدار تركیب آن ۲ رنگ بسیار مهم است.

از کجای سر شروع کنید؟


   باید بدانید که در مورد كلیه رنگ‌ها به‌خصوص رنگ‌های روشن و مد روز، باید رنگ‌آمیزی را از پشت سر شروع کرده و به طرف جلوی سر ادامه دهید.

  •   به‌یاد داشته‌باشید در مورد رنگ‌های تیره یا پوشش‌دهنده موهای خاکستری و سفید بهتر است از جایی كه موی خاكستری یا روشن بیشتر است شروع کنید (معمولا از جلوی سر).

  •   اگر برای اولین بار است که می‌خواهید موهایتان را رنگ کنید، یعنی موهای طبیعی و رنگ نشده دارید، باید بیشتر دقت کنید. باید به گونه‌ای رنگ کنید که روی هر تار مو رنگ كافی وجود داشته باشد، پیشنهاد می‌کنیم در شروع كار قسمت‌های انتهایی و طولی را رنگ كنید طوری كه با ریشه مو ۵/۲ سانتی‌متر فاصله داشته باشد و ۱۰ دقیقه صبر كنید یعنی در ابتدا به ریشه‌ها کاری نداشته ‌باشید. ۱۰ دقیقه بعد رنگ را به ریشه مو بزنید و ۳۰ دقیقه برای موهای نازك و ۴۰ دقیقه برای موهای ضخیم صبر كنید.

 مرحله آخر در رنگ گرفتن موها

  بعد از اتمام زمان رنگ، كمی آب به موها اضافه كرده یك لایه كف درست كنید بعد موها را كاملا آبكشی كرده و با شامپو بشویید. در انتها نیز توصیه می‌شود از نرم‌كننده مو استفاده كنید.

نكته: اگر موهایتان را فر کرده‌اید پیشنهاد می‌شود حداقل یك هفته صبر کنید و بعد از رنگ‌های دائمی استفاده کنید.

  •   بیش از زمان تعیین‌شده شستن موها را به تاخیر نیندازید.

  •   برای اینکه رنگ موها دوام پیدا کند، در شامپو کردن و شستن موها باید قواعد خاصی را رعایت کرد. اول از همه باید بدانید که بعد از رنگ کردن حداقل تا ۴۸ ساعت نباید موها را شامپو کرد و شست تا رنگ بتواند به خوبی در هر ساقه مو نفوذ کند.

خب حالا براتون فرمول رنگ موی هالوژنی را قرار می دهم :

رنگ هالوژنی

بدونه دکلره
دردومرحله:
اول:
۹۰/۰۰۰+وایاسیون.دودی.۴سانت
اکسیدان.نمره۲دوبرابررنگ
شسته.خشک.کرده
مکث۲۰دقیقه
دوم:
میلG8.60
+
میلC6.40

اکسیدان.نمره۲برابررنگ

فرمول رنگ مورنگ موی هالوژنی

 

Share

کاشت ناخن

ناخنکار حرفه ای کرج و تهران : بهترین مرکز کاشت ناخن ، خدمات ناخن و آموزش کاشت ناخن

You may also like...

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *